Mobilnost
Raziskujemo dnevno mobilnost prebivalstva z vidika prostorskih, okoljskih in družbenih učinkov. V ospredju našega zanimanja so trajnostne oblike mobilnosti, zlasti javni prevoz, pri čemer se posvečamo njegovi časovni konkurenčnosti, dostopnosti in prostorskim dejavnikom potovalnih navad, kot so poselitveni vzorci in oddaljenost od postajališč. Ukvarjamo se tudi z integracijo potovalnih načinov v t. i. mobilnost kot storitev in prevozno revščino. Prometno infrastrukturo obravnavamo kot priložnost ali oviro za trajnostno mobilnost ter za skladen prostorski in regionalni razvoj.
Seznam vidnejših dosežkov v zadnjih treh letih:
- Gabrovec, M., Tiran, J., Benčina, M., Bole, D., Goluža, M., Koblar, S., Pipan, P., & Živčić, L. (2025). Prevozna revščina v Sloveniji. Založba ZRC.
- Tiran, J., Razpotnik Visković, N., Gabrovec, M., & Koblar, S. (2022). Prostorska analiza dostopnosti javnega potniškega prometa v Sloveniji = A spatial analysis of public transport accessibility in Slovenia. Urbani Izziv, 33(1), 105-121.
- Tiran, J., Hrvatin, M., & Gabrovec, M. (2021). Časovna konkurenčnost medkrajevnega javnega potniškega prometa v Sloveniji. Geografski vestnik, 93(2), 9-26.
- Brezina, T., Tiran, J., Ogrin, M., & Laa, B. (2021). COVID-19 impact on daily mobility in Slovenia. Acta geographica Slovenica, 61(2), 91-107.
- Tiran, J., Brezina, T., Ogrin, M., & Laa, B. (2022). Vpliv epidemije covida-19 na dnevno mobilnost v Sloveniji: vpogled v prvi val. Ujma 36, 195-202.
Seznam projektov v zadnjih treh letih:
- CARE4CLIMATE (Life+, 2019 - 2027, vodja na inštitutu: dr. Matej Gabrovec)
- Mobilnostna revščina v Republiki Sloveniji (aplikativni raziskovalni projekt, 2022 - 2024, vodja: dr. Matej Gabrovec)
- Celostni pristop k razvoju ob prometnih koridorjih in vozliščih (aplikativni raziskovalni projekt, 2021 - 2024, vodja: dr. Janez Nared)
- SMART-MR - Sustainable measures for achieving resilient transportation in metropolitan regions (Interreg Europe, 2016 - 2021, vodja: dr. Janez Nared)
Galerija:
Slika 1: Spletna aplikacija “V Hribe z javnim prevozom” s 40 nizkoogljičnimi izleti v Sloveniji.
Slika 2: Časovna konkurenčnost vlaka med Ljubljano in okoliškimi občinskimi središči.
Slika 3: Prebivalci v največ kilometrski oddaljenosti od postajališč z različno pogostostjo voženj.